معرفی خودروی جک j5 کرمان موتور

نامش j۵ است و چندان برای ما ایرانیها غریبه نیست. j۵ دومین عضو خانواده JAC چین است که به بازار ایران قدم گذاشته. این برند چینی بخش عمدهای از خوشنامیاش را مدیون خاطره خوب تعداد محدود J۳های هاچبکی است که به بازار عرضه شدهاند. کیفیت قابل توجه محصولات این برند در کنار بهرهگیری از پیشرانه میتسوبیشی و طراحی قابل توجه شرکت پینینفارینا ایتالیا از جمله اصلیترین نقاط قوت جکها در بازار ایران هستند.
در قلب j۵ اتوماتیک موتور ۱,۸ لیتری میتسوبیشی جایگزین پیشرانه ۱.۵ لیتری در مدل دستی شده است تا فضای رقابت را روی همه هموطنان اتوماتیکش ببندد و با قویترین آرایش در زمین ایران حاضر شود! پیشرانه این خودرو از سری ۴G۹۳D تحت لیسانس میتسوبیشی ژاپن است که در چین به تولید میرسد و حداکثر قدرت آن در حالی عدد۱۴۱ اسب بخار را نشان میدهد که نزدیکترین رقیبش یعنی امگرند ۷، ۱۳۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. با این حال حداکثر گشتاور ۱۶۵نیوتنمتری j۵ در برابر حداکثر گشتاور ۱۷۲ نیوتنمتری امگرند ۷ جای تامل دارد. پیشرانه امگرند ۷ بر پایه یکی از پیشرانههای تویوتا طراحی و توسعه یافته و جک نیز با شمشیر میتسوبیشی به میدان رقابت قدم گذاشته است. در این میدان تندر ۹۰ ۱۰۵ اسب بخاری با گیربکس ۴ سرعته سعی میکند از بیرون گود تنها به اختلاف حدود ۲۰۰ کیلوگرمی وزنش با این دو خودرو دل خوش کند.